torsdag, november 25, 2010

Snö, snö och snö igen

Oj, vad mycket snö det har kommit. Man blir lite lurad när det yr runt lite snö hela tiden. Det blir mer än vad man tror. Axel och jag har skottat i ett par timmar i dag efter dagis. Det låg två stora vallar framför ingångarna. Jag gillar faktiskt att skotta. Det kanske jag får äta upp framåt mars... Nä, men det är gratismotion, man får frisk luft, man gör något roligt ihop med Axel och man ser ju resultatet av det man gör.

Däremot är det inte lika spännande när man ska ta sig ut i samhället med vagn. Agnes är ju lite för liten för pulka. Är det riktigt illa får jag väl ta henne i sele eller sjal och Axel i pulka. Vi ska på tomtesmyg på lördag. Det är runt elljusspåret, så då misstänker jag att någon av oss får ha henne på magen:)

Nu ska jag ta fram lite nybakat morotsbröd och lussekatter till Axel och pappa som snart kommer hem från simmet. Magnus är i väg, så i dag fick morfar bada med Axel. Men först, tända brasan!

Inga kommentarer: